•  
    • Fenomena – A Világ, ahogy mi látjuk.
    • Fenomena – Mert Te is egy jelenség vagy.
    • Fenomena – Egyedi, mint mi, nõk, mindannyian
    • Fenomena – Nõiesen okos, okosan nõies
728 x 90

A gyerek nem eladó!

„A következő eladásra szánt tárgy ismertetőjegyei: 8 éves, afrikai kislány, kb. 120 cm és 25 kg. A kikiáltási ár 1000 $. Ki ad érte ennyit? Ön uram? Elkelt. Gratulálok, ön egy új rabszolgával lett gazdagabb”. (anekdota)

Pár hete kapcsolgattam a televíziót, majd az egyik külföldi csatornára tévedtem véletlenül. Elkezdtem nézni. Egy afrikai kislány érkezett Londonba. A reptérre érkezve a WC-re ment, ahol kidobta az útlevelét és egyéb más okiratát, hogy senki ne jöjjön rá, valójában ki ő. Ezután rátaláltak a rendőrök, akik azonnal tudták, miért jött városukba. Pár perc elteltével kibontakozott, miről is van itt szó. GYERMEKKERESKEDELEM.

A kislányt Afrikából hozták át, majd azt az utasítást kapta, hogy az összes okmányát semmisítse meg, keressen egy telefonfülkét, és hívja fel a helyi emberkereskedőt, aki el tudja majd adni jó pénzért cselédnek, és ha idősebb lesz, akkor visszavásárolja őt, majd szexmunkásként dolgoztatja tovább. Amennyiben a kislány ezt nem teszi meg, akkor a családját bántani fogják, legalábbis azt hazudják neki. Mit tesz egy magára maradt, félelmekkel teli gyermek? Megmenti a családját.

A film több szálon mutatja be ezt a „virágzó” kereskedelmet, amelynek áldozatai a gyermekek. Az UNICEF adatai szerint évente 1,2 millió gyermek esik áldozatul embercsempészeknek. Ezek a csoportok jól szervezettek, hatékonyak, és mérhetetlen nagy számban adnak-vesznek gyermekeket szexuális kizsákmányolás, kényszermunka végeztetése, adoptálás és szervkivétel céljából. A fegyver-, valamint a drogkereskedelem után ez az „üzletág” jelenti a legjövedelmezőbb illegális bevételi forrást művelői számára.

A gyermekkereskedelem áldozatai általában szegény, kiszolgáltatott bevándorló családokból, erőszak vagy természeti csapások következtében magukra maradt gyermekek. A kereskedők azért e csoportokból céloznak tagokat, mert ezek a személyek könnyen sebezhetők, és helyzetükből adódóan jobban befolyásolhatók. Az áldozatok nem önkéntesen választják ezt a sorsot, sok esetben életkörülményeik miatt olyan helyzetbe kerülnek, amely során könnyen a gyermekkereskedők hálójába esnek.

A családokat és gyermekeket megtévesztik a kecsegtető, peresz hamis ígéretek felvázolásával. Munkalehetőséget, jobb életkörülményeket, kedvezőbb életfeltételeket nyújtanak védtelen áldozataiknak, akik az idő múlásával eszmélnek csak rá, hogy kihasználják őket, erőszakkal bánnak velük, és olyan embertelen dolgokat kell nap mint nap átélniük, melyek egész hátralévő életüket sötét árnyékként kísérik végig. Főként a nyugati országokba érkeznek gyermekek, akiket gyermekes vagy épp gyermektelen családok fogadnak örökbe, természetesen illegálisan. A legveszélyeztetettebb helyzetben a 8-17 év közöttiek vannak.

Miért nem sikerül felszámolni a gyermekkereskedelmet? A válasz rendkívül egyszerű. A gyermekkereskedelem támogatottsága évről évre növekszik – profitnyerés céljából. A támogatási háló olyan üzleteket, embereket tartalmaz, akik nemcsak biztosítják, de fenntartják az üzletet. A kiválóan megszerkesztett állás- vagy egyéb hirdetések, a szállítások, a pénzügyi szolgáltatások mind-mind részei ennek. Emellett vannak olyan gyakorlatok, amelyek nem csak tolerálják, vagy elősegítik a gyermekkereskedelmet, hanem ugyanúgy részesei is ennek a szerkezetnek. Ide tartozik a rendőri korrupció, a társadalmi diszkrimináció, a megbecstelenítés vagy a kiskorúak megjelenése a szex iparban.

Számos nemzetközi szervezet, kormányzat harcol a gyermekkereskedelem felszámolásáért, a bűnösök meghurcolásáért. A legnagyobb probléma, hogy sok esetben eszköztelenek, mert hiába tudnak az esetekről, mégis láthatatlanok maradnak. Korrupció, bizonyítékok, emberi mulasztás és segítség hiányában a gyermekek segélykiáltása „süket fülekre” talál. Amíg ez nem változik, egyetlen dolog marad nekik: A REMÉNY!

 

A képek forrása:

reporters365.com

yeshua-hineni.blogspot

comdilanz.wordpress.com