Imrik-Ferenczy Barbara vagyok, a DiFerenczya (www.diferenczya.hu) megálmodója. Közgazdász diplomával és a jogi egyetemen töltött három év után kezdtem úgy érezni, hogy nem a saját utamat járom, így váltanom kell valamire, amiben nem vagyok keretek közé szorítva és nem utolsó sorban segíthetek is a munkám által másoknak.
Számomra ez az irány mindig is nagyon fontos volt, ezért álltam most teljes mellszélességgel a „Minden babának jár” (www.mindenbabanakjar.hu) kampány mellé.
Sok évnyi tanulás, képzések, gyakorlás és fejlesztés van a hátam mögött, és az út még nem ért véget. Ez egy olyan szakma, ami állandóan változik, így mindig naprakésznek kell lenni. A vállalkozásomban az igazi áttörés három évvel ezelőtt következett be, amikor kismama lettem a lányunkkal. Ő nyitott meg olyan kapukat a lelkemben és az életemben, amik segítettek, hogy a vállalkozásom is a megfelelő mederbe kerüljön.
Elsősorban vállalkozó anyáknak, nőknek segítek, illetve most már egy kis csapattal segítünk arculattervezés és webdesign területén. Kidolgoztunk egy kedvezményes webshop szolgáltatást, a MySHOP-ot, aminek a segítségével nagyon kedvező áron készítünk saját, optimalizált webshopot a megrendelőink számára, ezzel is segítve őket az indulással járó nehézségekben.
Ezen felül elindítottuk a Mommyness mentorprogramunkat, ami egy átfogó üzleti, marketing, pályázati és branding tanácsadás, mely magába foglal személyes találkozókat, online kisokost és egy olyan átfogó támogatást a vállalkozni vágyó anyáknak, ami ma Magyarországon egyedülálló, ugyanis a lelki oldalról is megtámogatjuk a programban résztvevőket, hiszen mindannyian tudjuk, milyen anyaként az álmunkért is küzdeni és dolgozni.
Hogy jött az ötlet, hogy elindítsd a vállalkozásod?
2013-ban egy közgazdász diplomával a kezemben, pályázati tanácsadóként, a jogi egyetem padjait koptatva éreztem úgy, hogy ez nem az én utam. Horoszkópomat és aszcendensemet tekintve dupla halak vagyok, így lételemem a szabadság, illetve nem szeretem, ha korlátok közé vagyok szorítva. Szükségem van a kreativitásra, az alkotásra és hogy segíthessek másoknak a mindennapjaimban.
A férjem biztatására elkezdtem kitanulni a webdesign szakmát. Ő volt az, aki az első perctől hitt, bízott bennem és tudta, hogy ez által tudom majd beteljesíteni a karmám, hogy segíthessek másoknak. Több tanfolyamot és képzést elvégeztem, hosszú éjszakákon át gyakoroltam és bontogattam a szárnyaimat. Ekkor került az utamba egy fiatal vállalkozókat támogató pályázat, ami óriásai lendületet adott, jöttek a megrendelések, ami megerősített abban, hogy végre jó irányba haladok. Az igazi áttörés 30 éves koromban érkezett el, amikor kismama lettem a lányommal, Hanival. Ő olyan kapukat nyitott meg a lelkemben és az életemben, amik óriási dinamikát hoztak a folytatáshoz, illetve ahhoz, hogy - feladva a biztos jövedelmemet - végérvényesen ezen az úton maradjak. Feltérképezve a piacot úgy döntöttem, hogy a fókusz a hozzám hasonló vállalkozó anyákra fog irányulni.
Elsősorban gyermekes anyukáknak segítesz weblapjuk, webshopjuk elkészítésében vagy más célcsoportot is megcélzol?
Nem! A vállalkozó anyák világát ismerem, szeretem. Átmentem kezdő vállalkozóként azokon a nehézségeken, amelyek őket is érintik, ismerem a problémáikat, tudom milyen altatás után visszaülni este kilenckor a gép mögé és dolgozni az álmainkért. Olyan nexus tud kialakulni a megrendelők és köztem, ami manapság ritka az üzleti életben - azt gondolom ebben rejlik a sikerünk kulcsa. Nem húzom a számat, ha vasárnap hívnak, hogy S. O. S. kellene egy szórólap vagy bármilyen segítség, mert elakadtak valahol. Nagyon szívesen segítek ilyen esetekben is, cserébe ők is megértik, ha beteg a gyermekem és két nap haladékot kérek. Ezt egy férfi sosem tolerálja, nem azért mert bármi gond lenne velük, csak egyszerűen más rugóra jár az agyuk, mint a nőké és ez így is van rendjén.
Van egy nagyon figyelemfelkeltő és mutatós honlapod, amit gondolom, temagad készítettél. Hogyan indulsz neki egy-egy felkérésnek, hogy a megrendelő személyiségéhez passzoljon az arculat?
Köszönöm! Igen, a honlapom a saját kezem munkája és hosszú tervezés után valósult meg. Ez egy nagyon különleges bizalmi kapcsolat, ami dizájner és megrendelő között kell kialakuljon, hogy a végeredmény tökéletes legyen. Az anyákkal ez megvan, egyszerűen belelátok a fejükbe. Természetesen szükséges kitölteni egy igényfelmérő briefet, beszélgetni, akár személyesen is találkozni, hogy jobban megismerjük egymást. Fontos tudnom, hogy mi a cél, ki a célközönség, mit szeretne elérni a megrendelő a weblapjával, az arculatával. Amint ezek megvannak, már könnyű a dolgom. Elsősorban nem is megrendelő személyiségéhez kell, hogy passzoljon az arculat, sokkal inkább a vállalkozása a lényeg, illetve a célközönsége! A megfelelő pozicionálás elengedhetetlen, nem üthetünk csak a hasunkra. Például, ha egy nagyon kifinomult, elegáns stílusú hölgy tiniknek készít valamilyen trendi terméket, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a visszafogott irány lesz a nyerő, megengedett lehet egy harsányabb vonal. Viszont ellenkező példát is tudok hozni: abban az esetben, amikor egy nagyon színes egyéniség minimál stílusú karkötőket készít, nem mehetünk el a csillogós irányba, meg kell őriznünk a visszafogott jegyeket. Az árajánlatunkban háromkörös módosítási folyamat szerepel minden grafikai elemre vonatkozóan, azonban ezt a valóságban nem szoktuk keretek közé szorítani vagy plusz díjakat felszámítani ezért. Van úgy, hogy egy kezdeti stádiumban lévő vállalkozás esetén 8-9 kör módosítás is előfordul egy adott terven, mire a megrendelőben megszületik a felismerés, hogy mi is az az irány, ami valóban passzol a vállalkozásához. Mi igyekszünk a megfelelő irányba terelgetni, mert azt gondolom, ez is a feladatunk része. Hiába szeretne valaki egy szoborcsoportot logónak, nem engedhetem meg neki, mert nem tudja majd rendeltetésszerűen használni. Itt hívnám fel a figyelmet arra is, mennyire fontos, hogy a megfelelő szakembert válasszunk a projektünkhöz. Sajnos sok olyan esettel találkozunk nap mint nap, hogy a grafikus nem adja át megfelelő formátumban - étem ezalatt a vektoros és PNG formátumú fájlokat - a logót, illetve amikor használni szeretné a megrendelő, akkor a kivitelező „szakember” mossa kezeit. Legyünk mindig körültekintők ilyen téren, kérdezzünk rá, hogy mit kapunk a pénzünkért cserébe!
Mi volt eddig a legnagyobb kihívás a munkád terén?
Minden projekt kihívás, mert valami újat kell létrehozunk, ami korábban még nem volt, de jelenleg a legnagyobb kihívás a „Minden babának jár kampány” weboldalának (www.mindenbabanaknakjar.hu) és grafikai anyagainak az elkészítése volt, ami 100%-ban nonprofit tevékenység egyébként, Somodi Dórihoz, Szabó Patríciához és Várszegi Olíviáékhoz csatlakozva nagyon gyorsan kellett elkészíteni a terveket, hogy mihamarabb el tudjuk juttatni a lehető legtöbb emberhez, ezáltal segítve a nélkülöző babáknak.
Sok éjszakázás áll mögöttünk, de az, hogy önzetlenül segíthetünk pici babáknak, minden ráfordított órát megér!
Nagyon szeretem a munkámat, szerencsésnek érzem magam, mert nem igazi munkaként élem meg ezt a tevékenységet, sokkal inkább egy eszköz, egy tudás, amivel segíthetek másoknak. Igyekszem olyan konstrukciókkal előrukkolni időről időre, amivel valódi segítséget nyújthatok az induló vállalkozásoknak. Ilyen a MySHOP/MySITE szolgáltatásunk is, a Mommyness mentorprogram, a részletfizetési lehetőség és az állandó nyereményjátékok is.
Munka és család terén hogyan sikerül beosztanod az idődet, összeegyeztetned a feladatokat?
Az évek során megtanultam priorizálni, illetve ami kevésbé fontos, azt teljesen elengedni. Azon már például nem stresszelem magam, hogyha egy nappal tovább gyűlik a szennyes ruha, vagy éppen a kerti faház egyik oldala még festetlenül áll. Legelső a lányom, amikor ő itthon van, akkor nincs munka, mert mindennél fontosabb, hogy minőségi időt töltsünk együtt. Ez pénzben nem mérhető és mindenkinek ezt a hozzáállást is tanácsolom! Nem jönnek vissza ezek az évek.
Egyébként meg dolgozom reggeltől délutánig, majd estétől kifulladásig. Nagyon szerencsés vagyok, mert olyan családi háttérrel rendelkezem, amivel csak kevesen, a férjem, a szüleim és a keresztszülők is rengeteget segítenek, ha éppen sürgős munka van. Hálás vagyok nekik.
www.diferenczya.hu
www.facebook.com/diferenczya