•  
    • Fenomena – A Világ, ahogy mi látjuk.
    • Fenomena – Mert Te is egy jelenség vagy.
    • Fenomena – Egyedi, mint mi, nõk, mindannyian
    • Fenomena – Nõiesen okos, okosan nõies
728 x 90

Felfüggesztett kávé

A példa külföldi: napok óta járja az internetet egy kávézó története, amelyben a vásárlók a saját fogyasztásuk mellett egy vagy több „felfüggesztett kávét” is kérhetnek és fizethetnek ki. Ez a kávé egy külön „listára” kerül.

Amikor egy rászoruló ember érkezik a kávéházba, csak annyit kell kérdeznie: van-e számára egy felfüggesztett kávé, s ha ezen a bizonyos listán van már kifizetett kávé, akkor abból kaphat egyet. Ingyen. Hiszen azt a kávét már valaki, aki megengedheti magának a segítségnek ezt az új formáját, már kifizette.

Mert ez egy újfajta segítség, főként azoknak, akik nem tudnak nagyobb összeget adni, akik nem tudják, kinek kell adni, kik a legrászorultabbak, akik nem akarnak az utcán pénzt adni, akik nem pénzt akarnak adni...

A lényeg és egy kis +

A történet az interneten sokak tetszését elnyerte, de Papp Gini, Csibi Katalin és Gáspár Katalin továbbgondolta a lényegét, és a héten elindította a hazai mozgalmat, amelynek „Adj egyet ajándékba” lett a neve. Létrehoztak egy közösségi oldalt, elmondták barátaiknak és vendéglátós ismerőseiknek az ötletet, akik továbbadták a hírt, és hála nekik, ma már több mint kétezer tag, tucatnyi vendéglátóhely és szolgáltató csatlakozott a megmozduláshoz. Nálunk, Magyarországon ugyanis nem csak kávéra, de sok minden másra is meg lehet hívni a rászorulókat.

Gáspár Katalin elmondta: az akció mindenkinek jó; azoknak, akik segíteni akarnak; azoknak, akik így juthatnak nemcsak kávéhoz, de ételhez, italhoz vagy akár ruhához, fodrászhoz, terápiás kezeléshez, egy játszóházi vidám naphoz; és jó a vendéglátóhelyeknek, szolgáltatóknak, hiszen nekik plusz forgalmat jelent az akció. Sőt, van már olyan vendéglátós, aki minden kifizetett ajándék kávé helyett kettőt ír fel a listára.

Ki adhat +1-et?

Bárki, aki valamilyen terméket, szolgáltatást vásárol, és szeretne egy további vásárlással megajándékozni egy rászorulót.

Ki kaphatja?

Bárki, aki rászoruló. Ez az akció nem csak a hajléktalanok kávéjáról szól – rászoruló lehet bárki, aki sokgyerekes, kisnyugdíjas, leszázalékolt, vagy éppen aktuálisan olyan helyzetben van, hogy jól jön neki a segítség.

Hol lehet adni?

Az ötlet egy kávézóból indult hódító útjára, de az akció az egyes országokban különféle módokon működik; van, ahol vendéglátóhelyekkel, nálunk, Magyarországon a szervezők szándéka szerint mindenféle szolgáltatási területen: a vendéglátás mellett az egészségügyben, a szolgáltatóknál, fodrásznál, játszóházban, állatorvosnál stb.

Hogyan lehet bekapcsolódni?

Szolgáltatóként – jelentkezni kell az adjegyetajandekba@gmail.com címen. Csak annyit kell tennie, hogy kiteszi a logót, felkészíti a személyzetet, nyilvántartást vezet, és elmondja ismerőseinek, hogy csatlakozott, hiszen az akció legjobb reklámja, ha beszélnek róla. Senki nem várja el, hogy a szolgáltató a működtetésen és az adminisztráción túl bármit tegyen. Nem kell hirdetéseket vásárolni, nem kell költeni az akcióra.

Magánszemélyként – bárki adhat bárhol, ahol látja a kezdeményezés logóját.

Bizalom

Ez a rendszer a bizalomra épül.

Hiszünk abban, hogy a szolgáltatók tudják, a felajánlások kezelése, a rendszer működtetése számukra PR, reklám és forgalomnövelő szolgáltatás, amely nagyban javítja a hely megítélését – beszélni fognak a helyről, ami a legjobb a reklám.

Csak olyan adjon, aki jó szívvel teszi, megbízik abban, hogy a szolgáltató és az ajánlók segítségével valóban rászorulókhoz jut el a felajánlása. Ajánlani is lehet, hiszen ha valaki azt látja, hogy itt kaphatnak, akkor ő is tud javasolni a környezetéből olyan családot, egyedülállót, akinek jól jön az a bizonyos +1.

A kezdeményezés a kisközösségek erején alapszik (hiszen a helyiek jobban ismerik egymást), de erősíti is az ottani személyes és üzleti kapcsolatokat egyaránt.

Aki nem hisz a rendszer működésben, ne foglalkozzon vele. Nem minden szolgáltató tud és akar bekapcsolódni, és nem mindenki tud és akar adományozni. Aki nem bízik azokban, akik erre időt és energiát szánnak, akkor ne ezt a segítségnyújtási formát válassza.

A rendszer működése

Az akció az önzetlenségről szól. A rendszert önkéntesek működtetik, minden felajánlás a kezdeményezéstől a netes megjelenés kezeléséig, a matrica nyomtatásáig valakinek az ingyenes segítsége. A rendszer nagyon egyszerű, hosszú távon magától kell működnie. Az elindítását segítik a szervezők, akik maguk is meglepődtek az akció ilyen gyors sikerén.

A kezdeményezés Magyarországon húsvétkor indult, azóta folyamatosan emelkedik a megosztók és a partnerek száma.

Az akcióról további részletek:

http://www.facebook.com/adjegyetajandekba