•  
    • Fenomena – A Világ, ahogy mi látjuk.
    • Fenomena – Mert Te is egy jelenség vagy.
    • Fenomena – Egyedi, mint mi, nõk, mindannyian
    • Fenomena – Nõiesen okos, okosan nõies
728 x 90

Elérkezett az idő – 1. rész

2011 tavaszán történt meg velem az, amiről minden lány gyermekkora óta álmodik: megkérték a kezemet. A következő cikksorozatban szeretném Nektek elmesélni álomszép esküvőnk szervezésének részleteit, megosztva egy-egy tapasztalatot, élményt.

Gáborral ekkor már 4 éve együtt éltünk és 6 éve ismertük egymást. Dunaújvárosban ismerkedtünk meg, mindketten oda jártunk főiskolára. Régóta kiszemeltük egymást, majd egy jól sikerült elektrotechnika vizsga utáni ünneplés közelebb hozott minket egymáshoz.

A lánykérést követően sok-sok kérdés cikázott a fejünkben:

- Hogyan álljunk neki az előkészületeknek?

- Merre induljunk el?

- Mikorra tervezzük az esküvőt?

Számunkra az nem is volt kérdés, hogy mi szervezzük meg a saját esküvőnket, amelyet természetesen szerettünk volna felejthetetlenné tenni. Tudtuk, hogy nagyon sok energiára és időre lesz szükség, ezért is nem szerettük volna a lánykérés évében tartani, hogy legyen elég időnk a felkészülésre, ne kelljen kapkodni, már maga a készülődés is örömteli legyen.

Arra a kérdésre, hogy mikorra tervezzük a nagy napot, nem volt nehéz válaszolni, régi vágyam volt, hogy pipacsos mezőn készüljenek az esküvői fényképeink, így a pipacs virágzási idejéhez kellett igazodnunk, így lett május utolsó hétvégéje a kitűzött dátum.

És hogy hogyan álltunk neki a szervezésnek?

Először is nyitottunk egy új kis mappát, és egy új Excel táblát (hiába, párom szerint Excel-mániás vagyok, no de szerintem egy táblázat átlátható, színezhető, stb.)

A mappákat alcímeztük úgy, mint menyasszonyi ruha, torta, dekoráció, koszorúslány ruhák stb., és ide gyűjtöttük a különböző ötleteket, képeket, amelyek elnyerték tetszésünket. Így egy idő után remekül körvonalazódtak az esküvőnk részletei.

A táblázat első részén egy feladatlista állt a határidőkkel, mit mikorra lenne célszerű elintézni, így készítve egy kis támpontot magunknak.

Nézzük, mit is tartalmazott a lista, ez talán hasznos lehet minden párnak, akik mostanság szervezik az esküvőjüket (persze léteznek jó kis esküvőszervező programok is a neten):

 

8 hónappal az esküvő előtt

- Az esküvő pontos dátumának a kitűzése

Az első és legfontosabb! Minden szolgáltató első kérdése a dátum, hisz így dől el, hogy tudja-e vállalni a Ti esküvőtöket, vagy már foglalt arra az időpontra. Persze a dátum változhat, hogyha ragaszkodtok a helyszínhez vagy például a zenekarhoz, és nekik már nem szabad a kiszemelt időpont. Ebben az esetben hozzájuk kell igazítani a dátumválasztást.

- Előzetes létszám kalkuláció

Kiemelten fontos tényező a lakodalom szervezésénél, hogy hány vendéget hívunk. Főként a helyszín kiválasztásánál van döntő szerepe, hol hány ember fér el kényelmesen, mekkora a tánctér stb.

- Helyszín lefoglalása

- Zenekar kiválasztása

Igen-igen, a jó helyszínt és a zenekart hónapokkal előre le kell foglalni, nem szabad tétovázni, jó gyorsan le kell csapni rájuk!

- Költségterv készítése

 

6 hónappal az esküvő előtt

- Bejelentkezni a polgármesteri hivatalba

- Esküvői ruha és a hozzá tartozó kiegészítők kiválasztása

- Fényképész, videós kiválasztása

 

5 hónappal az esküvő előtt

- Tanúk és koszorúslányok felkérése

- Nászút úticéljának kiválasztása és lefoglalása

- Vőfély kiválasztása

 

4 hónappal az esküvő előtt

- Pontos vendéglista összeállítása

- Meghívó, ültetőkártya, menükártya

- Jegygyűrű

- Koszorúslányruhák lefoglalása

 

3 hónappal az esküvő előtt

- Meghívók átadása

- Dekoráció és virág kiválasztása, megrendelése

- Torta-, süteményrendelés leadása

 - Szabadságot kérni a munkahelyünkön az esküvői előkészületek, az esküvő és a nászút idejére

 

2 hónappal az esküvő előtt

- Fodrászhoz, kozmetikushoz időpontot kérni

- Esküvői program - a nap menetének átgondolása

- Polgári esküvőről dönteni (vers, zene)

- Templomi esküvőről vagy más szertartásról dönteni (Nekünk nem volt templomi esküvőnk, de akinek lesz, annak természetesen a polgárival párhuzamosan ennek szervezését is célszerű időben elkezdeni.)

- Helyszín berendezésének megtervezése

 

1 hónappal az esküvő előtt

- Menyasszonyi cipő bejáratása

- Vőféllyel leegyeztetni a nap menetét, játékokat, programokat

- Zenekarral, fényképésszel is érdemes még egyszer találkozni az esküvő előtt, és átbeszélni a fontos részleteket

 

1 héttel az esküvő előtt

- Ruha felpróbálása kiegészítőkkel együtt

- Vőlegénynek öltöny próba

- Manikűr, pedikűr

- Autókat lemosatni, kitakarítani

 

Hamarosan folytatom és elmesélem a szervezés részleteit: hogy választottam ki a menyasszonyi ruhám, hogy készültek a meghívók, milyen tortát rendeltünk stb.

 

Képek forrása:

http://www.flickr.com/photos/lloydm/4674482551/sizes/z/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/sleepyjeanie/6391814033/sizes/z/in/photostream/