• Fenomena – A Világ, ahogy mi látjuk.
    • Fenomena – Mert Te is egy jelenség vagy.
    • Fenomena – Egyedi, mint mi, nõk, mindannyian
    • Fenomena – Nõiesen okos, okosan nõies
728 x 90

Norina utazásai 7 pontban összeszedve

Szerintem minden utazás különböző impulzusokat ad egy embernek. Rövid bemutatkozás lenne az első írásom ezen a felületen. Norina vagyok, a Norina Utazásai blog írója, immáron 9 esztendeje. Túl vagyok egy hosszabb kihagyáson, de mindenképpen tervezem a visszatérésem. Elsősorban segíteni szeretnék azoknak, akik szeretnek saját szervezésben utazni, másodsorban az emlékeim csokorba kötése is cél. Szóval érezd jól magad nálam és kapj rá az utazás fantasztikus ízére.

Kezdeném az egyik legfrissebbel az pedig nem mást, mint a csodás Franciaország fővárosa, a szerelem és a bohém lelkek otthona Párizs. Egyáltalán nem elcsépelt a mondás Párizst látni és meghalni. Számtalan csodás tájat láthattam már a saját szememmel, számtalanszor járhattam külföldön, de valamiért mind közül van egy kiemelkedő és ez PÁRIZS. Csupa szív ez a város. Egyáltalán nem hasonlítható össze más európai nagyvárosokkal, sem London-nal, sem Dublin-nal, sem Madrid-dal. Természetesen mindennek megvan a maga gyönyörűsége, mesélek majd a London-ról, Dublin-ról és Madrid-ról is, de azt hiszem, megengedem magamnak azt a luxust, hogy a legnagyobb kedvencemmel kezdjem. Párizst meg kell ismerni ezt nyugodtan, higgyétek el nekem. Nem véletlenül mondják, hogy a világ legszebb városa, mert tényleg az. De hogy ne csak dicsérjem, valami hasznosat is írjak. Ha igazán nagy mázlitok van, mint nekünk volt a repjegy és a szállás egész korrekt áron megoldható. Persze nem egy 5 csillagos szállodában és nem egy hónappal indulás előtt, de akár egy szemfüles repjegy mágus, még így találhat szuper áron jegyet. Nálunk ez egy tervezett út volt. (Számomra egy ideig meglepetés) A férjem is ugyanakkora utazóbolond, mint én vagyok szerencsére. Adni és örömet okozni is szeret, és ki tudja találni teljesen magától, hogy mire vágyom. Ezért kitalálta ez utazást, így én megkaphattam életem eddigi legeslegkülönlegesebb születésnapi ajándékát egy utazást Párizsba majdhogynem az egész Családunkkal. Szóval a lényeg, hogy októberben indult a szervezkedés és márciusban utaztunk. Az időjárás nem volt kegyes, egy kis télbe mentünk. De sebaj! Párizs behavazódva is csodálatos.

Szóval akkor Párizs megjöttünk:

4 éjszaka, 5 nap és 6 fő P Á R I Z S B A N (2018.március)

„Párizs egy kitűnő választás, ha az ember nem szeretne nagyon távol utazni, de mégis valami különlegeset szeretne megnézni. Igazi kincs, mint történelem, mint érzelmi szempontból. Így esett hát a Francia fővárosra, Párizsra a választásom.

Az időpont adott volt, a családi márciusi születésnapok miatt. A repülőjegyet időben már 6 hónappal indulás előtt beszereztem, mert Párizsba viszonylag drága az utazás a többi Európai nagyvároshoz képest.

Napi szinten figyeltem a változásokat és akkor csaptam le a jegyre, amikor a lehető legkedvezőbb volt. Meglepetésként szerveztem ezt az utat. Így tehát 6 db jegyet kellett beszereznem, sikerült elég jutányos áron, mindössze 20.000 ft/fő-ért, helyjeggyel oda-vissza. Kisebb csapatként utaztunk, ennyi embernél igenis számít, hogy mennyi a jegy.

A szállás szintúgy nagyon fontos tényező, a legjobb lehetőség 5000 ft/fő/éj-ért találtam a HOTEL F1-ben. Ez szinte ingyen volt párizsi szinten. Ezen a szálláson 3 ágyas szobák vannak, egy franciaágy és egy emeletes ágy található a szobában, meg asztal, tv, csap. Nekünk a szállás nem volt lényeges, csak aludni mentünk oda. Este 11 tájban értünk oda és másnap reggel 6-kor keltünk. Szóval két szobát foglaltam. Nem egy luxus lakosztály, de a célnak tökéletesen megfelelt.” - Férjem utólagos szavai. -

EasyJet légitársasággal repültünk, ami a Párizs Charles de Gaulle Repülőtéren (CDG) száll le, ami egyébként az Orly reptér kivételével a legközelebb van Párizshoz, szemben a Ryanair reptéréhez képest. Nem volt feladott bőröndünk, csak kézipoggyászaink, erre a viszonylag rövidebb időre tökéletesen megfelelt.
A reptérről való bejutás 11,40E/fő volt a RER B járatával, a jegyeket pedig már a reptéren megvettünk a két napos Múzeum Pass-al (48E/fő) és a 4db 10-es carnet (vonaljegy tömbbel) együtt. Szombati napon érkeztünk meg Párizsba négy óra körül (kis késéssel, a gépünk csúszása miatt) Az első napunkba a késői érkezés miatt egy mini esti városnézés fért csak bele. Amit a Férjem pontosan megszervezett.

Miután bementünk a szállásra a RER-el és a metróval, ahova körülbelül egy 1 óra volt az út, ami csökkenthető lett volna, ha egy olyan rer-el utazunk, ami nem áll meg minden állomáson (ecit). A RER jegy a metró közötti átszállásra is jó, így a vonatjegyhez hozzá tartozik a szállásunkhoz legközelebb eső végső metrómegálló. A szálláson való lepakolás után (18:30) La Defense felhőkarcoló negyedbe mentünk, ahol még nyitva volt Auchan és vettünk egy pár készételt kb. 3 Euróért fejenként.
(Illetve mindenki, amit gondolt azt vett magának és annyit, amennyit gondolt, ez teljesen egyéni.) Így első estére tökéletesen megfelelt.
Visszafele busszal mentünk 73-as busszal utaztunk a Diadalívig. Ahova aznap nem mentünk fel, mert a két napos Museum Pass kártyát (48euro) csak hétfőn szerettük volna aktiválni. Onnan tovább sétáltunk a Avenue des Champs-Élysées (kiejtése: Sa(n)zelizé) le egészen Tuileriák kertje (Jardin des Tuileries) és onnan visszametróztunk a szállásra. Nagyjából éjfélre értünk vissza.
Ez volt az első nap leírása, ha tetszik, írok a többiről is. Már az érkezés napját sem töltöttük haszontalanul. Igaz kicsit rohanós volt, és rengeteget gyalogoltunk a maradék 4 napon, de még így is az egyik kedvenc utazásom volt.

A képek saját készítésűek az utazás napján készültek. Remélem meghoztam a kedved kedves olvasó egy jó kis párizsi hosszú hétvégéhez.