Ma reggel 8:30-kor sötétségbe borult a Piccadilly Circus világhírű hirdetőtáblája és turista látványossága a következő 8-9 hónapra, ugyanis felújítási munkálatok veszik kezdetét.
A második világháború óta ez az első alkalom, hogy a világító tábla teljes sötétségbe borul, néhány különleges alkalmat kivéve, például Winston Churchill temetésén 1965-ben vagy Princess Diana temetésének tiszteletére 1997-ben.
A felújítás részeként eltávolítják a hat meglévő kijelzőt, és helyettesítik egy hiper szuper, Európa legnagyobb digitális, ultra nagy felbontású, hajlított interaktív képernyőre. Az új, azonos méretű és kinézetű képernyő képes lesz live-stream-re, valós idejű időjárás közvetítésre, sportesemények eredményjelzésére, de kiegészítik egy social media Facebook és Twitter Feed-el is. Az új LED kijelző szintén hat részre osztható lesz majd, ami már biztos, a Coca Cola és a Samsung marad a hirdetők között, a többi négy helyért pedig beindult a versengés. A felújítási idő alatt egy statikus hirdető tábla lesz a helyén a felhúzott állványokra erősítve.
Néhány érdekesség
Az első elektronikus hirdetés a Perrier vízes cégé volt 1908-ban. Azóta olyan neves cégek bukkantak fel hirdetőként, mint a British Petrol, a Canon, a Cinzano, Coca Cola – az ő múltjuk 62 évre nyúlik vissza, a Fujifilm, a Hyundai, a McDonalds, a Panasonic, a Samsung, a Schweppes és a TDK. A japán elektronikai cég azonban több mint 20 éves együttműködés után nem hosszabbította meg szerződését a kivetítőt üzemeltető Ocean Outdoor céggel.
Az új Piccadilly Circus „billboard”, melynek marketing értéke megegyezik a New York-i Time Square-el meglehetősen drága lesz, marketinges berkek szerint évi £30 milliót érhet a teljes felület, míg az egyes blokkokon való hirdetés évi £4 millióba is kerülhet. A várakozásoknak megfelelően így is a világ legnagyobb márkái fognak majd sorakozni az eladó helyekért, a Piccadilly Circus-on évente kb 70 millió ember sétál, míg további 30 millió járművel hajt keresztül. Marketing jelentősége és hirdetési értéke a Super Bowl-hoz hasonlítható lesz az új táblának. "You can safely say this is the billboard equivalent of the Super Bowl — prime ad space in the busiest bit of the world’s leading global city.” – mondta egy média elemző a hír kapcsán.
2002-ben Yoko Ono több mint £100.000 fontot fizetett azért, hogy férje, John Lennon híres sora tűnjön fel a kivetítőn három hónapon keresztül “Imagine all the people living life in peace”
A lekapcsolás pillanatai, további érdekességek és történelmi képek elérhetőek a BBC oldalán.
Faltusz Viki http://vikiavilagban.blog.hu/