Minden eddiginél nagyobb érdeklődés és szakmai figyelem kísérte múlt hétvégén a Central European Fashion Days-t, melyet idén második alkalommal rendezett meg a Design Terminál. A közép-európai régiót felölelő divatipari seregszemle kiemelt programja a Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázat döntője volt.
A Central European Fashion Days (CEFD) az idén negyedik alkalommal meghirdetett nagysikerű Gombold újra! öltözék- és kiegészítő tervezői pályázatból nőtte ki magát, melynek célja hogy tehetséges fiatalokat segítsen sikeres vállalkozásuk elindításában, valamint eljuttassa őket a hazai és a nemzetközi piacra. Most először a pályázaton a magyarok mellett a visegrádi országok (Csehország, Lengyelország és Szlovákia) legtehetségesebb divattervezői is elindulhattak, mellyel a Gombold újra! Közép-Európa teljes egészében nemzetközivé vált. A Design Terminál célja nem csak az, hogy ígéretes fiatal divattervezőket támogasson, hanem az is, hogy Budapestet és Magyarországot a régió kreatív központjává tegye.
„Nagyszerű lehetőségnek tartom ezt a rendezvényt arra, hogy felhívjuk a közvélemény és a világ figyelmét a tehetséges magyar tervezőkre. Az elmúlt évek tapasztalatai is azt mutatják, hogy a Gombold újra! pályázatnak köszönhetően számos karrier indult be, vagy kapott újabb lendületet és érződik az is, hogy egyre szívesebben vásárolunk hazai tervezők munkái közül. Úgy gondolom, hogy van egy sajátos íz, egy sajátos kelet-közép-európai hangulat, ami megmutatkozhat a divat világában.” – mondta Herczegh Anita, a köztársasági elnök felesége, a Gombold újra! Közép-Európa fővédnöke.
Idén a CEFD széles körű hazai és nemzetközi összefogás mellett valósult meg: az eseményt a divatvilág egyik legmeghatározóbb piaci szereplője - többek között a New York- és a Berlin Fashion Week-ért is felelős - IMG Fashion támogatta. A rendezvény szakmai stábjához csatlakozott a TONI&GUY Fashion Week Budapest csapata is, mely összefogás célja az volt, hogy a magyar és a közép-európai régió tervezői közösen, egy nemzetközi platformon mutassák be legújabb kollekciójukat. A tavalyi évhez hasonlóan a Heineken Hungária Zrt. idén is a CEFD támogatói között volt, de új partnerként a nemzetközi divathetek állandó szponzora, a Mercedes-Benz Hungária Zrt., és a Vodafone is hozzájárult az esemény sikeréhez. A divatnapok kiemelt partnere a Magyar Turizmus Zrt. A Design Terminál a teljes jegybevétellel az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segíti. Az idei év újdonsága volt még, hogy a nagyszabású divateseményre a Design Hét Budapest nyitóhétvégéjén került sor. A CEFD társrendezvénye pedig a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál.
Az immár három napossá vált divateseményen a csaknem 10 000 látogató összesen 26 divatshowt tekinthetett meg, ahol 45 hazai és nemzetközi tervező legfrissebb kollekcióját mutatták be 52 modell közreműködésében. Olyan neves márkákkal találkozhattak a divatrajongók és a szakmabeliek, mint a The FOUR, Je Suis Belle, Petra Kubikova (SK), Zlatica Hujbertova(SK), Boris Hanecka(SK), ANDA, Pajonk (PL), Maldoror (PL), MMC (PL), Nanushka, USE unused, Bálint Sára Knitwear, INER, INQ concept, KOMOD, ZAKO Clothing, Dori Tomcsanyi, Konsanszky, Kata Szegedi, Napsugar von Bittera, NUBU, Pavel Berky (CZ), Petra Ptackova (CZ), Jakub Polanka (CZ), ÁERON. A divatbemutatók mellet kiállítás keretében hazai kiegészítő tervezők alkotásai is láthatóak voltak, bemutatta friss kollekcióját: Anh Tuan, Agnes Kovacs Leather Design, The Béta Version, Vanda Ferencz, Masamod, Reka Vago, Rienne Creations.
Az esemény zárásaként a Gombold újra! Közép-Európa 19 döntős tervezőjének bemutatóját láthatták a nézők, ahol itthon 5 év után először a kifutóra lépett Mihalik Enikő magyar szupermodell is. A tehetségkutató pályázat fődíjasai és a régió legjobb tervezői, öltözék kategóriában Domi Grzybek lengyel designer, kiegészítő tervezői kategóriában pedig Balázs Viola és Szécsi Tamás lettek. A Design Terminál díját pedig a legjobb magyar tervezőtrió, Hársfalvi Réka, Schütz Nikolett és Szenteczki Boldizsár nyerte el a November formációban.
A bemutatók mellett számos kiegészítő program várta a látogatókat: divat konferencia a Cultivo szervezésében, Smart Fashion kiállítás, valamint exkluzív buyer showroom és Heineken X CEFD pop-up store is része volt aCEFD programsorozatának.
További információk:
gomboldujra.designterminal.hu/