•  
    • Fenomena – A Világ, ahogy mi látjuk.
    • Fenomena – Mert Te is egy jelenség vagy.
    • Fenomena – Egyedi, mint mi, nõk, mindannyian
    • Fenomena – Nõiesen okos, okosan nõies
728 x 90

Napos oldal

Mit tenne egy szerelmes férfi, aki feleségét saját otthonuk zuhanya alatt tetten érné egy másik férfival? Nos, ez esetben hősünk ütésekkel „hálálja meg” az in flagranti szituációt, és emiatt nyolc hónapra elmegyógyintézetbe zárják – gyógyszerekre ítélve, hivatalosan távol tartva kedvesétől. A férj azonban nem felejt, szabadulása után csak az vezérli, hogy visszahódítsa nejét…

A nem éppen szokványos történetet ez idáig nemcsak a nézők, de még a kritikusok is díjazták, a sztori ugyanis négy Golden Globe-jelölés közül egyet bezsebelt a Legjobb főszereplőnő kategóriában, ezen felül még további nyolc Oscar-jelölés eredményre vár. Mitől lehet ennyire népszerű és elismert az alkotás mind a mozi székein ücsörgők, mind pedig a szakmai szemmel elemezgetők körében? Az izgalmas forgatókönyv drámai és romantikus elemek mellett jól eltalált humorral is fűszerezett, ígéretes színészek tolmácsolásában. A jóképű Bradley Cooper – leginkább a Másnaposok című filmből lehet ismerős – ezúttal egy másik oldalát mutathatta meg. Nem kifejezetten a „de jó pasi” kategóriába sorolható főhőst alakítja ugyanis, hiszen Pat Solitano egy igen problémás férfi, akinél bipoláris személyiségzavart (mániás depressziót) diagnosztizáltak. Az erős hangulatváltozásai miatt antidepresszánsokat kellene szednie, azonban az orvosi előírást megtagadja, mondván, hogy túlságosan elnyomják a gyógyszerek. Szüleihez költözik vissza, miután kiengedték, és elvesztette állását, és mivel a pirulákat nem szedi, különös érzelmi állapotokba keveredik… Azt gondolnánk, a történetben csak nála kattog kissé a lemez, de egyre több szereplőről derül ki, hogy fura dolgokat művel. Nem kell messzire menni, hősünk édesapja (Robert De Niro) például olykor egészen kényszeresen cselekszik és gondolkodik, és feltűnően odavan az amerikai fociért. Az édesanya próbálja kordában tartani családja tagjainak érzelmi kilengéseit, több-kevesebb sikerrel – bár, ha visszagondolok, leginkább kevesebbel… Már a családi jeleneteknél önmagában egy valóságos kabarét láthatunk, de a rendező mindezt még tetézi egy szintén zavaros gondolkodású hölgyeménnyel, a vonzó Tiffany (Jennifer Lawrence) személyében.

Pat mindenáron szeretné visszaszerezni szerelmét, annak ellenére, hogy a közelébe sem mehet. Ráadásul úton-útfélen abba a lassú, hatásvadász szerelmes dalba botlik, mely korábban az esküvőjén szólt, és egyben abban jelenetben is, amikor az ominózus estén felesége ruhadarabjait egyenként találta meg a lépcsőn szétszórva… A szerzemény finoman szólva is nagy érzelmi kitöréseket okoz nála – leginkább nyilvánosan –, emiatt több ízben kellemetlen szituációkba sodorja magát. Azonban idővel rá kell döbbennie, nem ő az egyedüli, aki „huzatos” módjára viselkedik, hiszen a vele erősen barátkozni akaró Tiffany is igen problémás, sőt, még macerásabb esetnek hat, mint maga Pat… A két elveszett lélek élete összefonódik, mivel Tiffany felajánlja az ijesztően elszánt férfinak, hogy segít neki visszaszerezni egykori párját. Cserébe ő is elvárja azonban, hogy Pat is szívességet tegyen neki, így egyezséget kötnek. Mindketten kitartóan küzdenek céljuk érdekében, közben szinte észre sem veszik, hogy kezdik egymást nem is olyan őrültnek látni…

 

Kép forrása: silverliningsplaybook.net